Zjawisko konkurencji w dzisiejszym świecie biznesu nikogo już nie zaskakuje. Znaczna część przedsiębiorców poszukuje coraz to nowszych rozwiązań w swojej dziedzinie. Przybranie takiej pozycji na rynku gwarantuje firmie sukces, satysfakcję czy duże przychody. Niestety wielu właścicieli działalności musi nierzadko borykać się z czyny nieuczciwej konkurencji, które mogą doprowadzić do wielu przykrości.
Czym są czyny nieuczciwej konkurencji?
Zjawisko nieuczciwej konkurencji znajduje umocowanie prawne w ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Czyny nieuczciwej konkurencji są definiowane jako działania sprzeczne z prawem lub dobrymi obyczajami, jeżeli zagraża lub narusza interes innego przedsiębiorcy. Jest to zatem niewątpliwie ogólne poruszenie tematu, jednakże w ustawie są dodatkowo podane przykłady uznawane za nieuczciwą konkurencję.
Czyny nieuczciwej konkurencji – przykłady
Do czynów zakwalifikowanych jako czyny nieuczciwej konkurencji, można zaliczyć szpiegostwo gospodarcze, wykradanie tajemnicy przedsiębiorstwa czy utrudnianie dostępu do rynku. Obecnie coraz częściej można spotkać się także z naśladownictwem produktu, pomówieniem, czy też namawianiem kontrahentów do odstąpienia lub zaniechania wykonania umowy.
Powyższe przykłady udowadniają, że czyny nieuczciwej konkurencji są popełniane w niemal każdej sferze prowadzonej działalności gospodarczej.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, wejdź na stronę https://rgw.com.pl/.